Hvorfor sælge på Exapro
Markedsfør dine brugte maskiner online, generer kvalificerede kundeemner og sælg effektivt til den bedst mulige markedspris med Exapro. Ikke alene vil du drage fordel af en af de højeste synlighed pr. annonce på markedet (150 visninger årligt), men du vil få personlig support fra en dedikeret Exapro-agent til at hjælpe dig med din optimering af fortegnelsen, kvalificering af anmodninger og den effektive afslutning af salget .
3 000 000+ professionelle besøgende hvert år
Exapros kommission lægges til din pris og betales kun, hvis du sælger gennem markedspladsen. Uden startgebyr eller påkrævet eksklusivitet er dette det bedste salgsmedie på markedet. Du kan nemt administrere din konto og tilføje så mange annoncer, som du vil. Teamet optimerer dine tilbud til alle sprog og søger aktivt købere gennem Exapro-netværk.
Så hvis du har brugte maskiner til salg, så led ikke længere, du er på det rigtige sted!
Exapro tilføjer sin kommission ud over din salgspris:
Dette giver Exapro-agenter mulighed for at åbne op for forhandlinger med kundeemner og kvalificere ægte købere til dit maskineri.
Da Exapro er overdraget til hvert salg, giver Exapro dig mulighed for at få den bedst mulige salgspris for din maskine. Målet er enkelt: Find seriøse købere til din maskine til en rimelig markedspris.
Har du brug for et klarere eksempel?
Din ønskede pris: 17.000 EUR
Den pris, som vi annoncerer det til: 20.000 EUR
Vores kommission: 3 000 EUR
Exapro udviklede en prisalgoritme for at sikre realistiske priser for maskiner på markedet.
Ingen idé om markedsprisen? Vi kan hjælpe dig med at sætte den optimale pris på dit maskineri.
Ingen gebyrer, nem registrering, øjeblikkelig notering, hurtige indkommende anmodninger: tøv ikke længere
Angiv en maskine
Som et første skridt oplister en sælger den maskine, han eller hun ønsker at sælge på vores hjemmeside. Vi tager over derfra og oversætter listen til 9 forskellige sprog, så potentielle købere rundt om i verden kan finde maskinen. Alt dette gratis.
Exapro Agent administrerer fortegnelse
Herefter administrerer en dedikeret Exapro-agent fortegnelsen, promoverer den på vores side og til registrerede købere i den relevante branche. Dette optimerer salgsprocessen og sikrer den højest mulige eksponering for maskinen.
Købere gennemser Exapro-webstedet
Takket være vores høje online synlighed tiltrækker vi mere end 300.000 potentielle købere hver måned, som gennemser vores omfattende tilbudskatalog. Købere har adgang til tilbud fra over 10.000 sælgere fra hele verden.
Exapro Agent håndterer køberforespørgsler
Den dedikerede Exapro-agent håndterer alle købers forespørgsler – besvarer spørgsmål og giver teknisk information om maskinen, samt hjælper med flersproget kommunikation. Samtidig bestemmer agenten, hvem de mest seriøse og kvalificerede købere er, hvilket sparer sælgere fra at filtrere gennem fører.
Exapro Agent forbinder køber og sælger
Efter at have bestemt de mest kvalificerede købere, sætter agenten dem i kontakt med sælgeren. De kommunikerer derefter direkte med hinanden for at arrangere at se maskinen på stedet.
Afslut salget
Efter at have besøgt maskinen lukker køber og sælger handlen direkte.
Det er så nemt som det
Start i dag.
Er du i tvivl om, hvordan du øger dine chancer for at sælge på Exapro? Vi har analyseret tusindvis af aftaler foretaget gennem vores markedsplads i løbet af de sidste par år for at komme frem til disse 5 grundlæggende principper. Her er, hvad der vil hjælpe dig med at få mest muligt ud af at sælge brugte maskiner online.
1. Har gode billeder
På Exapro er der 15 gange større sandsynlighed for, at en annonce med 10 billeder sælges end en annonce med 3 billeder. Så at have gode billeder er udgangspunktet for at øge dine chancer for at sælge. Sørg for, at dine billeder tydeligt viser udstyret med god belysning og fokus. Prøv også at vise dine maskiner fra alle mulige sider, med nærbilleder såvel som overordnede billeder for at give køberne et klart overblik over maskinens ydre forhold. Når det er gjort, skal du gå videre til indersiden af maskinen: billeder af bearbejdningsområdet, bordet, transportbåndet osv... vil hjælpe købere med at vurdere tilstanden af dit udstyr. Så husk, jo flere billeder, jo flere chancer for at sælge, så glem ikke at inkludere billeder af tilbehøret såsom værktøj, forme, reservedele osv... På Exapro kan du uploade så mange billeder, du vil.
2. Vælg den rigtige kategori
På Exapro bruger 70 % af køberne kategorisøgning, så valget af den rigtige kategori er nøglen til at gøre dit brugte udstyr synligt for købere. Vi har arbejdet hårdt på at sammensætte et sofistikeret kategoriseringssystem, der giver mening for købere og sælgere. Et godt eksempel er kategorien "drejebænk". De fleste markedspladser bruger en generisk "drejebænk"-kategori, men her hos Exapro opdelte vi den i 9 drejebænkekategorier. Hvorfor? Fordi en lodret drejebænk ikke er det samme som en drejebænk af schweizisk type. Så brug et par ekstra sekunder på omhyggeligt at vælge kategorien for din fortegnelse, for at gøre den let tilgængelig for relevante købere.
3. Skriv en detaljeret beskrivelse
Når du skriver din beskrivelse, bør du overveje 2 punkter:
Købere er meget mere tilbøjelige til at spørge, om de har tillid til dine fortegnelser - så at give mange detaljer om tilstanden, mulighederne, vedligeholdelsen, brugen og årsagen til, at du sælger dine maskiner, vil gøre dine fortegnelser mere troværdige
Længere beskrivelse gør dine opslag mere synlige - vores interne søgemaskine såvel som Google eller Bing bruger indholdet af beskrivelsen til at vise dine opslag på søgeresultatsider. Jo mere søgeordsrig og detaljeret din beskrivelse er, jo bedre vil dine fortegnelser rangeres i resultater
Generelt er her, hvad vores købere skal vide, før de køber:
Hvad blev maskinen brugt til?
Hvordan blev det vedligeholdt?
Hvor mange timer/kørsler har den?
Er det førstehånds?
Kan den ses i produktion?
Hvad er de tekniske parametre (datablad)?
Hvad følger med maskinen (dele, tilbehør)?
Hvad er vilkårene for salget? Er lastning på lastbil/container inkluderet?
Hvad er målene og vægten?
Besvar alle disse spørgsmål i din beskrivelse for at sikre, at du har det hele dækket!
4. Del din pris fra starten
Fortegnelser med en pris, der vises online, er 3 gange mere tilbøjelige til at sælge end annoncer uden pris. Visning af din pris online tiltrækker købere, der er meget mere kvalificerede end på andre annoncer, fordi de spørger om, hvor meget du vil have for dit udstyr. Det er selvfølgelig altid godt at holde en vis margin for en rabat, da dette har en tendens til at ske, når man handler med brugte maskiner. Vores undersøgelse viser, at den gennemsnitlige rabat på handler foretaget via vores markedsplads var 11 %.
5. Vær lydhør
Når en køber stiller en forespørgsel på dit opslag, har han i gennemsnit gjort det samme for 4 andre opslag. At være lydhør over for en henvendelse får dit tilbud til at skille sig ud i forhold til de andre. Det er også en bedre kundeservice for køberen, som skaber tillid og viser seriøsitet.
I dag hjælper 22 personer købere og sælgere af brugte maskiner med at forbinde verden over. Hvert medlem af Exapro-teamet er ansvarlig for en bestemt industrisektor og geografisk område.
Hver uge tager Exapros agenter sig af hundredvis af henvendelser, udvælger de mest seriøse og foreslår dem til sælgerne.
Baris
Area Manager - Turkey
Darya
HR/Office manager
Gabriel
Sales Supervisor
Hana
Campaign Manager
Ilya
Area Manager - Poland
Jakub
ExaSaas Assistant
Jan
ExaSaas Assistant
Jan
Jérémie
Area Manager - Germany
Loick
Area Manager - France
Maciej
CDO
Maxime
COO
Nikola
HR assistant
Raphael
Area Manager - France
Robin
Head of Digital
Santi
Area Manager - Italy
Soulayma
Campaign Manager
Thomas
CEO